woensdag 6 maart 2013

SLINGER haken



Wat heerlijk... de lente is aangebroken! De zon schijnt, de deuren en ramen kunnen weer open... Na zo'n lange winter wordt het tijd voor iets vrolijks.
Na mijn miskoop afgelopen weekend, gedompeld in sombere tinten, heb ik meteen weer de vrolijke bolletjes uit de kast getrokken en even iets gemaakt waar ik weer lekker vrolijk van word. Een leuk tussendoor werkje, passend bij mijn Indiaas handbeschilderd kastje en Mexiaanse vogelboom. Het is een slinger geworden, die gezellig aan het kastdeurtje pronkt. 
Hiervoor heb ik verschillende rondjes gehaakt, welke rij in een andere kleur en steek. Omdat ze opgevuld zijn, heb ik de voor en achterkant tegelijkertijd gehaakt. Op deze manier weet je zeker dat de beide zijden gelijk worden.
Na de rondjes gehaakt te hebben, ben ik ze aan elkaar gaan haken. Vlak voor het einde zijn ze opgevuld. Nadat de gehaakte bolletjes klaar waren heb ik bijpassende pompons gemaakt en de slinger aan elkaar gezet. Voor een meer folklore resultaat (vond ik wel bij het kastje passen), heb ik ze versierd met kraaltjes en lovertjes. Onderaan hangt een klein belletje... Niemand kan meer ongemerkt iets lekkers uit de kast pakken... haha!

16 opmerkingen:

  1. Super vrolijk en ziet er heel goed uit en gezellig!
    Veel plezier er mee.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij toch creatief . . . dit is weer Super hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijk huis heb je, echt mooi. Dat zou ik ook wel willen, zo lekker meisjes kleurtjes, denk alleen niet dat mijn man dat zo leuk zou vinden haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha... ja dat van die meisjes kleuren klopt wel! En ik begrijp je man ook wel (een beetje). Zou dat de reden zijn waarom mannen telkens weer gillend weglopen bij mij...haha??

      Verwijderen
  4. ik zag je link bij annemarie en kwam op pinterest tercht ☺
    gaan kijken ja hoor een link naar je blog
    ik ga je volgen gezellig

    wat een mega mooie kast en slinger ♥♥♥
    ga ff op fb je linken
    en als je eens bij mij wilt kijken
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    liev groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag je net bij me twinsiss Jenneke op haar fb gelinkt.
    Ik ga je zo ook even linken op fb, zelf blog ik niet maar ik volg er vele,vind dat gezellig.
    Ik ben helemaal zwaar verliefd op je kast en die slinger ♥♥ super mooi zeg.
    Ik ga je volgen
    Lieve groet Hester
    https://www.facebook.com/hester.horden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke slinger en wat een gezellig blog ik ga je volgen. groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie dingen maak je erg leuk, je. Keed van gevlochten stof stroken maakte ik ooit 35 jaar geleden ook van oude lakens die ik verfde net als de lapjes smyrnatapijt zo leuk dat ik het bij jouw terug zie ga je volgen ,en supere mooie slinger gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, via bovenstaande tweelingzusjes Jenneke en Hester hier komen kijken.
    Wat een geweldige slinger!!!!!!
    Ik ben natuurlijk meteen volger geworden, ik zou het leuk vinden als je ook bij mij langskomt en eventueel volger wordt als je het leuk vindt :-)
    Heel veel groeten van Karien.

    http://haakselsvankarien.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, die kast.. heb je die zelf beschilderd? wat een pronkstuk!
    Die slinger vind ik om van te watertanden... vind je het heel erg als ik zoiets ook ga haken? Ik denk alleen maar : HEBBEN (incusief de kast!!:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Stephanie, wat een vrolijke gehaakte slinger.
    Het inspireerde me tot een variant in vilt.
    Groetjes van Liesbeth
    VanLiesbeth.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is waanzinnig! Echt superleuk! Zou je het patroon willen delen, of komt het in je nieuwe boek?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nee, deze komt niet in het boek. Ik ga kijken of ik het patroon kan uitschrijven en met jullie delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zou geweldig zijn, en niet alleen voor mij geloof ik :). Iedereen is vol lof! Wat ontzettend aardig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super dat je patroon misschien wilt uitschrijven. Ik heb vandaag allerlei haakwerkjes die ik gemaakt heb op facebook gezet (https://www.facebook.com/Hakenees). Misschien wil je ook een patroon van mij?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...