SLINGER haken



Wat heerlijk... de lente is aangebroken! De zon schijnt, de deuren en ramen kunnen weer open... Na zo'n lange winter wordt het tijd voor iets vrolijks.
Na mijn miskoop afgelopen weekend, gedompeld in sombere tinten, heb ik meteen weer de vrolijke bolletjes uit de kast getrokken en even iets gemaakt waar ik weer lekker vrolijk van word. Een leuk tussendoor werkje, passend bij mijn Indiaas handbeschilderd kastje en Mexiaanse vogelboom. Het is een slinger geworden, die gezellig aan het kastdeurtje pronkt. 
Hiervoor heb ik verschillende rondjes gehaakt, welke rij in een andere kleur en steek. Omdat ze opgevuld zijn, heb ik de voor en achterkant tegelijkertijd gehaakt. Op deze manier weet je zeker dat de beide zijden gelijk worden.
Na de rondjes gehaakt te hebben, ben ik ze aan elkaar gaan haken. Vlak voor het einde zijn ze opgevuld. Nadat de gehaakte bolletjes klaar waren heb ik bijpassende pompons gemaakt en de slinger aan elkaar gezet. Voor een meer folklore resultaat (vond ik wel bij het kastje passen), heb ik ze versierd met kraaltjes en lovertjes. Onderaan hangt een klein belletje... Niemand kan meer ongemerkt iets lekkers uit de kast pakken... haha!