FOLKLORE tas

april 10, 2013

Even proberen... Ik heb zondag iets heel leuks gekocht op de Sunday Market in Amsterdam. En daar wil ik een tas van gaan maken. Maar welk model gaat het worden? Dus aan de slag met schetsboek, papier, liniaal en plakband. Een model getekend, weer vergroot... oh nee, toch iets kleiner. Rechte hoek of rond? Er moeten wel kleine boodschappen, schoolboeken of strandspullen in kunnen. Uiteindelijk heb ik mijn patroon klaar. Maar ja, hoe ziet deze er in het echt uit als hij in stof gemaakt is? Is toch anders dan op papier!
Eerst maar even proberen met een stofje wat ik nog had liggen. Omdat de tas toch ook tegen een stootje moet kunnen en tegen een regenbui, komt er in ieder geval stevig plastic in. Ziet hij er meteen beter uit! 
Ook dit plastic met vrolijke Mexicaanse bloemen had ik nog. Nee, niet gekocht hier in een hip winkeltje, maar een paar jaar geleden zelf opgespoord in Mexico. En niet in een trendy winkeltje... nee, bij een winkel vol gereedschappen en huishoudelijke materialen als emmers en bezems. In de buitenwijk van een toeristische stad. Op mijn fiets zag ik ze opeens van buiten af staan. Een paar stoffige rollen plastic. Geen toerist in de buurt. En blij dat ik was. Heb toen een aantal meters van verschillende prints gekocht. Die Mexicanen keken wel raar op. De meeste toeristen gaan met een t-shirt of prulleria naar huis! En ik met een koffer vol plastic.
Inmiddels is de hype van dit vrolijke tafelzeil een beetje voorbij. Maar voor de binnenkant van deze tas is het prima! Lekker handig met natte zwemspullen enzo. Verder heb ik de tas voorzien van een vak aan de voorkant... met rits. En een zelf geprint label. Verder leuk afgewerkt met verschillende lintjes en gehaakte bloempjes. En een te gekke, vrolijke tashanger eraan die het helemaal compleet maakt. Op naar het (Mexicaanse) strand!

(Oh nee, eerst de tas nog maken in de 'echte' stof)

You Might Also Like

18 reacties

  1. Helemaal leuk, ben benieuwd hoe "De echte" tas wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dit ziet er al superleuk uit!
    Ik ben nu wel héél benieuwd naar het echte resultaat
    Succes!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk!! Moet zelf ook echt eens proberen, een tas naaien... Heb jij misschien tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldigggg,Ik ben benieuwd naar meer :-D Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super Tas helemaal top. Om verliefd op te worden. Niks meer aan veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw super! Ik heb ook nog steeds stof liggen voor een, maar ik kom er maar niet uit welk model ik nou echt wil. Slim om zelf te gaan schetsen, goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden, ik gebruik ook nog steeds mexicaans zeil als voering hoor. Is daar heel geschikt voor en ik vind het nog steeds leuk. Wel grappig dat je in Mexico ook echt het zelfde printje kan kopen. Heb geen mail van je gekregen maar het was waarschijnlijk een tassen vraag waar je er wel uit bent gekomen . De hanger is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een geweldige tas, de "echte" tas kan niet mooier worden denk ik. Ben wel benieuwd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een super gave tas!!! Knap gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De proef tas ziet er al super uit, dan zal de echte tas helemaal super tof worden. Ben heel benieuwd.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal super!!
    Echt een tas om van te houden :)
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind de valse stof al geweldig zenne !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie tas, en wat heb je hem mooi op de foto gezet. De foto's kunnen zo in een boek!
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind dit al zo´n leuke tas. Ben benieuwd hoe de andere versie dan wel niet gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WOW WOW WOW ... helemaal wild van de kleuren .... van die tas!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je tas is echt super! Ben wel erg benieuwd naar de "goeie" stof, ik vind deze al helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De echte tas?? . . deze is al geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi, zo'n fleurige tas!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie