POMPON tashanger

Gisteren was het moederdag. Dochterlief en mijn zoon kwamen 's ochtends met een heerlijke kop thee en een tas vol verrassingen mij wakker maken. De eerste verrassing... een houder met poepzakjes... voor de hond. Het tweede kadootje? Kluifjes voor de hond. Daarna wat heerlijke dingen voor in bad... voor mijzelf en tot slot een tegoedbon... voor een hond. Jaja, denk dat dochterlief - die het initiatief had genomen - mij iets duidelijk wilde maken. We hebben helemaal geen hond, maar die wil ze dus duidelijk wel graag.
's Middags hebben we samen zitten knutselen. Ze heeft allemaal armbandjes met houten kralen kapot geknipt en in een potje gedaan. Zelf heb ik pompons gemaakt van allerlei bolletjes acryl/wol wat ik nog had liggen. En wel in de kleuren passend bij de kralen.
 Pompons zijn heel eenvoudig te maken met dit handige apparaatje (hierboven in paars-wit). Geen karton knippen of om een vork heen draaien. En in plaats van 1 kleur, ben ik begonnen met 2 kleuren tegelijk op te winden. Zo krijg je leuke gemêleerde bolletjes. En kan je varieren met heel veel kleurcombinaties. Heel verslavend om te doen!
Tot slot heb ik met de kralen en pompons tashangers (of sleutelhangers) gemaakt. Met een clip om aan de tas te hangen en onderaan de 3 strengen met bolletjes en kralen een klein belletje. Klinkt zo gezellig als je het beweegt. Ik heb er al verschillende gemaakt en ze zijn allemaal anders. Maar wel allemaal even vrolijk. Leuk voor straks op mijn kraam op de Hip en Handgemaaktmarkt in Arnhem.