MEMORYdeken met een bijzonder verhaal

De laatste weken voor de zomervakantie... Van lekker op de bank zitten en aan de haak is er even niet bij. Nee, al helemaal niet lekker in de zon in de tuin! De laatste schooldagen en afscheidsfeestjes houden mij behoorlijk bezig. Wel gezellig, hoor! En opdrachtgevers die voor ze op vakantie gaan toch nog even wat dingen afgerond willen hebben. Of die studente, die vroeg of ik haar wilde helpen bij haar tekeningen voor haar tentamens. Hmm... 

Maar goed... nog een paar dagen en dan zal de hectiek wel voorbij zijn. Dan begint hier de zomervakantie. Eens plannen gaan maken wat we gaan doen en waarheen.... Eerst nog even dit...
Zo kwam er ook een opdracht met een bijzonder verhaal. Mijn opdrachtgever was onlangs een dierbare verloren. Iemand waar ze veel van hield, maar wat deed het pijn om definitief afscheid te moeten nemen van de spullen van deze persoon. Wat doe je bijvoorbeeld met een volle kledingkast, terwijl degene die kleding altijd droeg er niet meer is. En zomaar wegdoen is best pijnlijk en moeilijk.
Na het zien van mijn t-shirtdekens kregen ze een idee. Wat nou als ze wat kleding kwamen brengen en ik zo'n deken hiervan zou maken. Is het afscheid toch niet definitief, een mooi blijvende herinnering waar je ook nog eens lekker in kan wegkruipen. Of ik dat wellicht kon maken?

Ja hoor, geen probleem! Dus een paar dagen later werden er 5 grote tassen vol kleding gebracht. Alles weer met een andere herinnering. Naast een MEMORYdeken ook een verzoek voor 5 kussenhoesjes. 
Dus aan de slag ermee... Eerst kleding uitgezocht op stof en kleuren, passend bij het interieur van de opdrachtgever. Vervolgens allemaal lapjes geknipt. Best lastig om er zo de schaar in te zetten. Zo definitief. En vooral de voile stoffen kunnen nogal eigenwijs zijn als ze een schaar zien. De lapjes heb ik aan elkaar genaaid tot blokken van 4. Vervolgens een mooie compositie gemaakt en verder de blokken aan elkaar genaaid.

De voile blokjeslap heb ik op een ondergrond van paarse loden gespeld en doorgestikt met een fijne zigzag. De paarse rand omgeslagen en op de rand een donkerblauw lint genaaid. Een stijlvolle, warme deken voor een koele zomeravond.
Daarnaast heb ik ook al één van de 5 kussens gemaakt. In heel veel kleding waren borduursels en kralen verwerkt. De kralenkoorden van een tuniek heb ik in dit kussen verwerkt. De opdrachtgever was met het resultaat al heel blij. Nog 4 kussens te gaan...