OMSLAGDOEK haken

juli 24, 2013

Afgelopen weken heb ik in de vakantie wat haakwerkjes meegenomen. Was eerst van plan een vest voor de winter te gaan breien naar een Noors patroon met hele fijne wol. Laatste dag van de vakantie alles in huis gehaald om het vest te kunnen maken. Maar toen bedacht ik me... wie gaat er nu zitten breien op de camping met allemaal kleine bolletjes. Lekker inbreien bij een klein gaslampje als de avond invalt. Niet echt handig. Dus alle bollen in de hoek gegooid voor een later momentje en snel iets uit de wolvoorraad gekozen. Een grote grijze bol wol. Samen met mijn haaknaald mee in de tas! Dan maar een omslagdoek. Niet teveel nadenken en gewoon lekker bezig zijn.
Na 4 avonden patroontjes proberen en weer uithalen heb ik op internet een patroon gevonden. En deze haakt lekker weg. Echter door het dichte patroon was ik sneller dan verwacht door mijn enorme bol heen. De omslagdoek had nog niet het formaat wat ik graag wilde hebben. Dus nu thuis verder met andere kleuren. Dan maar een mooie, brede rand eromheen. 
Dus vandaag lekker in de tuin aan de haak geweest... wordt vervolgd!

Oh ja, het PATROON voor de omslagdoek vind je ook hier.

You Might Also Like

17 reacties

  1. Wat een mooie naturel tinten gebruik je. Ziet er lekker warm en zacht uit.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die wordt vast prachtig!

    Groetjes thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook altijd verbaasd om te zien hoeveel garen een gehaakte sjaal neemt. Denk wel dat de combinatie met donkerder grijs heel mooi wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het donkere randje geeft er ook wel weer een leuke draai aan. Mooie tinten. Een leuk werkje ook voor thuis op de tuinbank.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke omslagdoek gaat het worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi wordt die! Prachtige kleuren en mooi dik garen... Zou het ook heel mooi doen als plaid (maar dat is vast heel veel werk)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit gaat een hele mooie omslagdoek worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi plekje daar bij jullie in de tuin. Die bank vind ik ook erg mooi. Ik ben niet zo'n ervaren haakster, ik kan wel bloemetjes enzo haken, denk je dat dit mij ook gaat lukken?

    Groeten,

    Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Het zijn alleen maar stokjes en lossen. Twee verschillende rijen die zich telkens herhalen. Als je die door hebt, dan gaat de rest vanzelf. Gewoon proberen!!

      Verwijderen
    2. Ruim een jaar later ben ik aan de omslagdoek begonnen. Na wat startproblemen is het met behulp van Youtube toch gelukt.

      Groeten van Juffrouw Mier

      Verwijderen
  9. Ik heb pasgeleden pas jouw blog ontdekt. Wat maak je veel prachtige dingen. Deze omslagdoek is ook zo mooi! Mag ik vragen welk garen jij gebruikt voor deze omslagdoek? Ik wil er al heel lang 1 maken maar twijfel steeds welk garen ik dan het beste kan gebruiken.
    Groetjes, Liane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Liane, eigenlijk had ik deze bol gekregen en al een tijdje liggen. Er zat geen label meer op. Vind ik zelf ook jammer, anders had ik hem wel met dit iets gemeleerde garen af kunnen maken.

      Verwijderen
  10. Hoi, ik heb begin december jouw blog gezien. Erg leuke spulletjes maak je. Mooi hoor. Ik heb nu ook de omslagdoek gehaakt. Ik wilde wat foto's meesturen, maar dat kan niet hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je maakt me nieuwsgierig! Je mag de foto's sturen naar info@handwerkjuffie.nl. Als je het leuk vindt, wil ik ze op mijn blog of facebook delen!

      Verwijderen
  11. Hallo
    Ik zou deze graag (laten) haken door de oma voor mijn dochters communie. Op hoeveel garen/wol moet ik ongeveer rekenen voor deze omslagdoek (mijn dochter is 6, 1m15 groot)?
    Alvast bedankt voor de info!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie