zondag 11 augustus 2013

JARIG!

Vandaag een reden voor een feestje. Ik ben namelijk jarig. En om in de feeststemming te komen heb ik afgelopen week 2 vlaggetjeslijnen gehaakt. Want bij een feestje horen vlaggen, toch?
Ik heb de vlaggen in opdracht gehaakt.
Een met hele vrolijke bonte kleuren, een met meer herfstkleuren in paars en groen. 
Beide heb ik gehaakt voor op een bestaande tas. Zo krijg je een beetje het Ibiza gevoel... een fijne tas voor naar het strand of slenteren over een boulevard in de vakantie!
De vlaggetjes zijn eigenlijk driehoekige granny's bestaande uit 5 kleuren en heel eenvoudig te haken. 

TOER 1: Haak een ring van 5 losse en sluit met een halve vaste.
TOER 2: Haak 3 losse (Deze vervangt een stokje). Haak 1 losse, 1 stokje en herhaal tot dat je 9 stokjes en 9 losse hebt. Sluit met een halve vaste in een nieuwe kleur.
TOER 3: Haak 3 losse (Deze vervangt een stokje) om de eerste opening. Haak 2 stokjes om dezelfde opening, 1 losse, 3 stokjes om de volgende opening, 1 losse. Herhaal tot je 9 blokjes van 3 stokjes hebt. Haak in halve vaste naar de volgende opening. Sluit met een halve vaste in een nieuwe kleur.
TOER 4: Haak 3 losse (Deze vervangt een stokje) om de eerste opening. Haak 2 stokjes om dezelfde opening, 1 losse, 3 stokjes om de volgende opening, 3 losse, 3 stokjes in dezelfde opening (dit wordt een hoek). 1 losse, 3 stokjes om de volgende opening, 1 losse, 3 stokjes om de volgende opening, 3 stokjes om de volgende opening, 3 losse, 3 stokjes in dezelfde opening (dit wordt een hoek).  1 losse, 3 stokjes om de volgende opening, 1 losse, 3 stokjes om de volgende opening, 3 stokjes om de volgende opening, 3 losse, 3 stokjes in dezelfde opening (dit wordt een hoek). 1 losse, 3 stokjes om de volgende opening, 1 losse. Sluit met een halve vaste. Haak in halve vaste naar de volgende opening en neem een nieuwe kleur.
TOER 5: De vlaggetjes kan je verder zo groot maken als je zelf wilt. Op de hoek 2x 3 stokjes met 3 losse ertussen en verder 3 stokjes, 1 losse. Voor de punt haak ik echter in de laatste toer 1stokje, 1 dubbel stokje, 1 dubbel stokje, 1 driedubbel stokje, 3 losse, 1 driedubbel stokje, 1 dubbel stokje, 1 dubbel stokje, 1 stokje.

Het kwastje met de houten kraal eraan is eenvoudig. Knip ongeveer 10 draden van zo'n 25 cm lang. Rijg aan een van deze draden de kraal, rijg om de onderste hoek van de vlag en rijg door de kraal terug. Schuif de kraal omhoog, zo ver mogelijk over de vlag heen. Rijg nu de overige draden om de hoek van de vlag. Leg er een knoop in (zo hoog mogelijk) en schuif de kraal naar beneden. Knip de kwast netjes af. Klaar zijn je vlaggen. Je kan ze aan een band naaien of een lint eraan haken van vasten.

33 opmerkingen:

  1. OOOOOOOOOOOOOOOH Wat jammer dat ik dat niet wist anders had ik een kaartje kunnen sturen. (maar ik maak het goed, als ik je post van de week ontvang hoop ik dat je adres er bij zit dan kan ik lekker wat terug sturen)
    Een hele fijne dag en natuurlijk van Harte gefeliciteerd
    Groetjes Jokie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. feliesssssssssssssssssssssssss met je jaartje erbij, ik wens je/jullie een hele fijne dag
    gave vlaggenlijn en dank voor het patroon'
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Van harte gefeliciteerd! Gezellige dag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg, van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd en een fijne dag. je hebt hele gave vlaggetjes gehaakt.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je verjaardag, en wat lief dat je ons als cadeautje het patroon van de vlaggenslinger geeft, top, Dank!
    Hele fijne dag verder vandaag!

    Lieve groet,
    Hurms

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag!
    Deze vlaggetjeslijn ga ik zeker weten een keer haken, superleuk! vooral
    in de bonte kleurtjes hierboven...

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stephanie van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag gewenst.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd en een fijne dag!!!

    groetjes Iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een gezellige dag gewenst en gefeliciteerd natuurlijk.
    Wat zien die vlaggetjes er vrolijk uit!
    Groetjes,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteeeeeeerd Stephanie!!!!!

    En wat een heerlijke vrolijke vlaggetjes!!!! Als die niet bijdragen tot het jarig zijn gevoel dan weet ik het niet .... hihihihi
    Ze zijn geweldig birthday girl!!!!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Happy birthday to you, happy birthday to you, heep, heep, hurray!

    Plezierige dag en geniet van je vlaggetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. van harte en wat een prachtige feestslingers, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dat er nog vele jaren in geluk en gezondheid mogen volgen.
    En wat lief dat je deze mooie feestslinger met ons delen wilt. Dank je wel.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte gefeliciteerd! Erg vrolijk die vlaggetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad.
    Dank je wel voor het patroon van de vrolijke slinger!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte! Met die vrolijke vlaggetjes zit de verjaardagsstemming er meteen goed in, kan ik me zo voorstellen :-) Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad met veel verwennerij!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allereerst gefeliciteerd en ik hoop dat je wel voor vandaag een net zo'n vrolijke vlaggenlijn hebt uitgehangen als je exemplaren in opdracht! ;-)


    grtzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een vrolijke foto's . . . Van harte Gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie kleuren bij elkaar, leuk gedaan!
    Gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd. En wat zijn de vlaggetjes leuk! Ga ik zeker een keer maken. Bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nog gefeliciteerd, wat een te gekke vlaggetjes super bedankt voor je patroon. Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Als nog proficiat met je verjaardag, ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad en lekker verwend bent.
    Je vlaggen lijnen zien er lekker vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Vlaggenlijn ziet er erg vrolijk uit, dank je wel voor het delen van het patroontje.

    Groetjes, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mag ik je danken voor deze mooie post! Geweldig, die gaat in me wat te doen lijstje! xx Groetjes, Bianca....en ga je nog es volgen ook, goed? doeggie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd! Bedankt voor je patroontje! X

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zoooo gaaf! Ik ga hem maken! Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...