Quilten met DENIM


Lappen stof, vilt, katoen en borduurgaren slingeren door het huis. De eettafel ligt helemaal vol met verschillende projecten. Een aantal comfortabele broeken die ik in opdracht van een shiatsu masseuse heb gemaakt. Ook wat voorbeelden voor de folklore borduren workshop die ik onlangs heb gegeven. En de laatste, verschillende kleurige projecten voor mijn boek. Nog een paar dagen en dan wordt alles overgedragen aan de vormgever. 

Daarnaast spelen er ook wat minder gezellige dingen, waardoor het de afgelopen weken wel eens beetje te veel is geworden. Dan wil je even totaal iets anders doen. Gewoon even een projectje ter ontspanning.. haha! En zo zette ik de schaar in een oude spijkerbroek van mijn zoon. En toverde deze om in een kussenhoes met een Oosters tintje. Quilten met de naaimachine.
 Dit patroon wordt ook wel CATHEDRAL WINDOW QUILT genoemd. Ik begon met het maken van een mal in de vorm van een cirkel en een vierkant die in de cirkel past. Knip de cirkels uit de spijkerbroek en teken daarop de lijnen na van het vierkant.
 Leg de lapjes op elkaar en stik over de lijn. Vouw de naad plat en de lapjes open.
Het begin van je quilt! Op deze manier kan je alle lapjes aan elkaar stikken en het zo groot maken als je zelf wilt. Ik heb de lapjes overigens met de goede en achterkant om en ongebruikt. Wel nog even doorstikken op de naden.
 Lapje groot genoeg? Achterkant er tegen aan, kwastjes uit de zijkanten laten komen en mijn tussendoor project is klaar. Hoop dat na volgende week de rust weer een beetje is teruggekeerd, kan ik mij daarna weer wat vaker hier verschijnen.
Fijn weekend allemaal!