STREEPJES omslagdoek


Ken je dat? Je ziet hier en daar wat voorbij komen en denkt... hé, dat ga ik ook eens maken. En dat lijstje wordt dan groter en groter. Er komt zoveel leuks voorbij. Deze omslagdoek was één van deze projecten die nog op mijn lijstje stond. En ook lag het mooie gemêleerde garen al een tijdje te wachten om in een omslagdoek veranderd te worden. 


Naar verwachting zijn deze bollen echter niet voldoende, dus zocht ik in mijn wolletjes doos naar bijpassende kleuren. Ja, die bollen van de Action... in een opwelling gekocht maar veel te dun. Eigenlijk vond ik helemaal niks. Maar wel prima om te combineren met deze dunne wol van DROPS (Drops Fabel Print 677). Met deze combinatie ben ik dus aan de slag gegaan. En voorlopig ook nog wel even mee bezig. Een heerlijk haakwerkje voor als je even niet teveel wilt nadenken.


Het patroon is niet ingewikkeld, het bestaat alleen uit rijen van vaste. Je begint bij de zwarte (dichte) driehoek. Je haakt telkens een heengaande en een teruggaande toer in één kleur. Alleen meerderen aan de uiteinden en in het midden. En dan verder met een volgende kleur. 

Hieronder vind je een tekening hoe je deze omslagdoek kan haken. Verder is het de toeren herhalen tot je de sjaal groot genoeg vindt. Moeite met het lezen van de tekening? Hier vind je de beschrijving van het patroon voor deze leuke omslagdoek.