FLOW kerstballen


Zaterdag was ik bij Simone op visite. Ze was heerlijk aan het knutselen met papier. Uit dit prachtige Book for Paper Lovers van FLOW. Een heerlijk boek wat ik al vaak had in gebladerd in de supermarkt. En ook weer terug gelegd had, omdat ik het watertandend mooi vind, maar ook net iets boven mijn budget.


En wat zat er maandag opeens in de brievenbus? Een cadeautje van Simone. Het FLOWboek!
Wat een ontzettende lieverd! Dank je wel, Si!


Heb het eerst heerlijk doorgebladerd. Wat een ontzettend leuk boek en normaal zou ik het bijna zonde vinden om er ook maar één stickertje uit te halen. Maar kom op, het is toch niet voor niets bedacht? Hup, aan de slag ermee!


Lekker een beetje knippen en plakken. Ik ga eerst maar eens kerstballen maken. 20 Rondjes vouwen tot gelijkzijdige driehoeken en aan elkaar plakken tot een bol. 


Eerst van 5 gevouwen rondjes een bovenkant, dan de onderkant van 5 rondjes en een strook ertussen van 10 rondjes. Plak de strook tot een ring aan elkaar en dan aan de boven en onderkant. Gaatje erin, touwtje eraan en klaar zijn de bollen!

 Dat was even lekker iets anders. De rest koester ik nog even om lekker door te kijken, te bladeren, te bewonderen. Tot ik een volgende freubel-ingeving heb gekregen.

(Zouden de ballen ook leuk van stof of vilt zijn?)