VINTAGE lapjes kussens



Het afgelopen jaar heb ik op rommelmarkten, in kringloopwinkels en via give-aways verschillende lapjes verzameld. Zoals de lapjes van Zaanse Zolder


Vintage lapjes. Niet gewoon mooi van de rol, maar in de vorm van gordijnen, tafelkleden, kussenslopen en 'oma'-jurken. Sommige groot, sommige heel klein. Gewoon gekocht omdat ik de printjes leuk vond en om ooit iets van te maken. 'Ooit' was afgelopen weekend, toen ik van deze verzameling twee kussens heb gemaakt voor op de stoelen.


Zo knipte ik van de lapjes 20 zeshoeken. En ook 6 vierkantjes om te verwerken in de zijkanten. Een mooie compositie gemaakt en vervolgens aan elkaar gestikt met de naaimachine. Vulling er in en klaar.


Het was een beetje puzzelen, maar het is gelukt. En ik ben tevreden over het resultaat. Leuk om deze stofjes een nieuw leven te geven. En er liggen er nog meer te wachten op een tweede kans.


De kussens zijn nog een beetje bol en moeten wat inzakken, maar met de kerstdagen en lekker lang tafelen, komt dat vast helemaal goed! Eigenlijk zullen ze het ook straks goed doen in de tuin. Maar voordat het zover is...