iPadhoes TIROL

januari 14, 2014

Mijn nieuwe iPad hoes is af! En wat was het leuk om te doen. Ik wilde eens proberen of je deze techniek, vaak voor Fair Isle breiwerk gebruikt, ook kan toepassen op haakwerk. En ja, dat is gelukt. Een sneak preview hiervan hebben jullie al kunnen bewonderen en wat een reacties kwamen daarop. Geweldig!


Hoewel je met breien de steken wel wat mooier boven elkaar plaatst, verschuiven de haaksteken iets naar rechts of links, afhankelijk van of je rechts- of linkshandig bent. Maar toch geen gek resultaat...

Nadat ik wat kleuren bij elkaar had gevonden heb ik op gevoel een patroon gehaakt. Eerst met ruitjespapier wat schetsen of bij breipatronen zoeken en dan maar combineren. Prints en kleuren. Ben met haken aan de onderkant begonnen met een enkele draad. Begin met een hoes die iets ruimer is. Wanneer je met het patroon begint te haken, haak je automatisch iets strakker. Begin je te precies aan de onderkant, dan zou de hoes te klein uitvallen. Helemaal omdat door het patroon in dubbele draad de hoes ook minder elastisch wordt.


Voor de afwerking het ik een sculprandje in groen aan de hoes gehaakt. Daardoorheen een koord van in elkaar gedraaide katoenen draden en erdoor heen geregen ter decoratie. Nog een label van leer en borduursel er op en klaar is de hoes. Nu op naar een bijpassend hoesje voor mijn nieuwe mobiel!

Ook tapestry haken? Bekijk dan deze video: 

....

You Might Also Like

39 reacties

  1. nou haakjuffie ik vind hem toppie
    de kleuren in het geheel zijn ook prachtig ♥ klasse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ongelooflijk mooi, ben er even stil van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel erg mooi gemaakt dit! Petje af voor jouw haakwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!!!!!!! Krijg hier, het tapestry crochet, weer zin in hihihi.
    Heb vorig jaar een masterclass bij de Echtstudio gevolgd en is zo leuk om te doen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O-ooh... Wat gaaaf!!! Heel bijzonder! En die mooie accenten, het koordje en de applicatie! Prachtig! Ik ben echt (weer) onder de indruk van jouw creativiteit en handwerkKunst... Zo'n gave te hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel mooi, de kleuren passen precies bij elkaar. Het lijkt wel veel werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou zeg, wat jij al niet kan maken op goed gevoel... Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi geworden, wat kan je toch veel

    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zeg! Die steek moet ik ook eens gaan proberen. Leuke kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind em supermooi, dat labeltje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. awel dat had ik dus nog nooit gezien! ik denk idd dat dat wel steviger is, en als hoes ideaal, het enige, wij zijn altijd te lui om die hoes te gebruiken (en ik neem de ipad nergens mee naartoe) dus ik heb hier wel een heel tof, genaaid, hoesje, maar dat ligt altijd ergens "leeg te zijn"

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heeel erg mooi! Dit is echt eens wat anders. Ik ben jammer genoeg heel slecht met patronen dus dit gaat me nooit lukken denk ik. Het schulprandje bovenop vind ik ook heel leuk bedacht met dat touwtje. Complimenten Juffie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit super mooi geworden! Ik zou zeggen iets voor een volgende boek?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig geworden,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is heel erg leuk geworden. Mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wauw, hier ben ik meteen helemaal verliefd op. Ben helaas beginnende haker maar ik ga dit toch eens bekijken. Echt zooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie