zondag 23 februari 2014

Vrolijke vogels


Het lijkt wel voorjaar! Heerlijk om buiten met Muffin te wandelen en het eerste gevoel van voorjaar weer te ervaren. Aangename temperatuur, een voorzichtig zonnetje, fluitende vogels en hier en daar al wat voorjaarsbloeiers die hun kopjes boven de aarde uit steken. De wereld ziet er zo alweer een stukje kleuriger en vrolijker uit.


Deze vrolijke vogeltjes passen prima bij het voorjaar. Vorige week op de Handwerkbeurs heb ik samen met dochterlief een workshop bij Blomsterstuga gevolgd. Zweeds borduren met mooie, eerlijke materialen. Het is geen vilt, maar is een geweven stof wat vervilt wordt. Net als flanel eigenlijk. Een heerlijk zacht en stevig materiaal. Ook het borduren met wol geeft mooie resultaten, heel anders dan met het glanzende borduurgaren. 


Thuis heb ik ze verder afgemaakt, ook die van dochterlief. Zweeds borduren is zo leuk. Met het beperkte aantal verschillende steken en kleuren gebruik je je eigen fantasie om tot een mooi resultaat te komen. Die heerlijke folklore lintjes maken het helemaal af!

Dank allemaal voor jullie lieve reacties op alle berichten van de laatste tijd. Hoop snel ook weer eens op jullie blogs te kunnen bijlezen. Maar er gebeurt nu zoveel allemaal... het meeste gelukkig allemaal leuk. 

Morgen een surprise date met een andere blogger (ze weet het nog niet ;-) en dinsdag vertrek ik voor een leuk project en inspiratie een paar dagen richting de bergen. Joepie!

Heb er zin in!

32 opmerkingen:

  1. wat leuk al deze dingen in het vooruitzicht
    enne de vogels ze zijn geweldig mooi ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk Stephanie! Altijd leuk om de resultaten terug te zien. Er waren veel enthousiaste borduursters op de beurs.
    Dita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuke vogeltjes.
    Heel veel plezier in de bergen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuke vogeltjes zijn het!
    Dat Zweeds borduren lijkt me ook wel leuk, zit Blomsterstuga niet in Groningen ergens? Daar woon ik namelijk ook:) Kan ik daar eens een workshop volgen.
    Groetjes,
    Lineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt. Blomsterstuga zit in het Groningse Loppersum. Ook een paradijs voor viltsters.

      Verwijderen
  5. Enig die vogels en mijn boek is gekomen. Je had helemaal gelijk, wat een leuk boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie vogels! Lijkt mij heerlijk om te doen, dat borduurwerk! En leuk om te lezen dat Blomsterstuga in Loppersum zit, dat is voor mij prima te doen. Mss zijn ze ook wel op de Creabeurs in Assen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vrolijke vogeltjes,die kom ik hier niet tegen hoor. Geniet van de mooie dingen die je in het vooruitzicht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, mooie vogels. Super dat borduurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk voor in de paastak je vogels.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige vogeltjes. Geniet van je tripje en doe daar veel inspiratie op zodat je weer met mooie projectjes mag verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ik ben even een paar blogposts terug gaan lezen en die bohemian kussens zijn echt helemaal super! Love them!
    En ook die jute tassen zijn prachtig! Kan me voorstellen dat het hele huis onder lag als je zoveel productie moet draaien ;), maar ook dat je alleen 's avonds haakt zodat je andere klussen er niet onder lijden. Ook de vogeltjes zijn cute...wie weet ga ik ook nog eens leren borduren. Ik werk nu op een leerwerkplaats mode en textiel en daar is een mooie kans om dat te leren ;). Warme groetjes van Susan die natuurlijk ook de vogeltjes leuk vind, maar die kussens smelt hijg...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er inderdaad echt heel erg vrolijk uit!
    Laat het voorjaar maar komen :-)
    En wat leuk om dit zo met je dochter te maken.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Patricia, en weet je wat helemaal leuk is?? Ze heeft dezelfde naam als jouw dochter!

      Verwijderen
    2. En net zoals mijn 15 jarige dochter! :-)

      Verwijderen
  13. Prachtige vogels heb je gemaakt!!! Laat de lente maar komen....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Embroidery adds the perfect touch. Thanks for sharing.
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/02/bonfire-wedding-blanket.html

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toen ik vanochtend de handen uitliet hoorde ik de vogeltjes fluiten, voorjaar zit echt in de lucht. Zo fijn. Jouw vogels zijn prachtig!
    Veel plezier in de bergen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vandaag je boek over de post gekregen. Met een bakje koffie en jouw boek op de bank. Het is dat ik zaterdag op vakantie ga anders was ik meteen aan de slag gegaan met je patronen. Ziet er fantastisch en heel kleurrijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Net je blog ontdekt.
    Ik word er vrolijk van! Ook van je vogels!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het boek is gisteren verstuurd, maar (helaas) nog niet ontvangen, ik kijk er naar uit!!
    Ik hoop dat je met veel leuke ideeën terug komt uit de bergen.
    Ik ben net terug uit Tirol en heb daar afgelopen week in de avonduren, veel Tiroler hartjes gemaakt naar jouw idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig leuk pakketje viel er vanmiddag op mijn deurmat!
    Folklore met flair. Wat een ontzettend leuk boek! Proficiat.
    Heb je nog tips waar je online vilt en leuke lapjes stof kan klopen?

    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je Annie. Dank je wel. Vanaf volgende week bied ik ook viltpakketten aan. Nog even geduld... boek was er sneller dan ik was :-)

      Verwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Marina, ik heb je bericht met uitgebreide promotie voor jouw site verwijderd. Voor dit soort berichten en gratis reclamewerving op deze manier is mijn blog niet bedoeld.

      Verwijderen
  21. Trop jolis et colorés ces oiseaux !!! C'est de la feutrine ou du tissu ou du lainage peut-être !
    Bravo

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...