Al iets klaar... GRANNY DEKEN IBIZA

- Muffin ligt het liefst op de nieuwe deken - 

De grote verbouwing na de waterschade afgelopen zomer is bijna voorbij. Als alles volgens planning verloopt, wordt het eind van de week allemaal afgerond. De keuken is op een paar kleine details na af, het plafond in woonkamer en keuken geschilderd. Nu alleen de houten vloer in de woonkamer nog. Vanmiddag pak ik de laatste dozen met accessoires in. En er zijn er al wat ingepakt. Wat kan een mens een hoop spullen verzamelen.

- Word helemaal blij van die heerlijke kleuren - 

De vloer in de woonkamer is wel hetgeen waar ik het meest tegenop zie. Alle meubels van de plaats, nergens kunnen lopen of zitten. Wordt een weekje op mijn slaapkamer wonen. Maar na alle klussen van de afgelopen 3 maanden moeten we hier ook zeker doorheen kunnen komen. Daarna weer alles heerlijk nieuw!

- Leuke combi met mijn nieuwe vloerkleed - 

Het zijn drukke weken, maar iedere avond heb ik een moment van rust gevonden in mijn haakproject.  Elke dag weer een paar vierkantjes en afgelopen weekend was het zover. Ik kon de rand gaan maken.

- De restjes garen verwerkt in de rand - 

In de rand heb ik de restjes verwerkt die ik over had. Stukjes garen, net niet genoeg om te verwerken in een granny square, maar zonde om weg te gooien. Ik heb ze allemaal aan elkaar geknoopt en verwerkt in de rand. Geeft een vrolijk effect en zo gebruik je zelfs de kleinste stukjes nog.

- Dit randje valt niet echt op. Even wat anders proberen... - 

Voor het laatste randje heb ik wat steken geprobeerd, maar ben uiteindelijk blijk met het kleine bolletje aan de rand. Het heeft het effect van een pompom randje. En daar ben ik gek op! 


De rest van de deken is in verschillende garens gehaakt van dezelfde dikte. Deze had ik allemaal nog liggen. Voor de buitenste randen van de vierkantjes gebruikte ik telkens een groene, turquoise of blauwe tint. Zo'n 8 verschillende. 

- Het eindresultaat: wel 208 vierkantjes gehaakt! -

De andere kleuren komen terug in mijn interieur. Ben helemaal blij met het resultaat en past nu al geweldig leuk bij de bank en vers geschilderde meubels. Wil je hem ook maken? Bijgaand het haakpatroon van de granny squares en de rand.


Veel plezier ermee! (Ga ik nu snel de laatste dozen inpakken...)