Koninklijke BADGE haken


Nog een paar dagen en dan is het weer zover... Koningsdag. Wat mij betreft de leukste dag van het jaar. Een dag dat ik zonder moeite vroeg uit de veren ben, de oranje getinte kleding al de avond ervoor klaar heb gelegd en mij een hele dag met plezier onderdompel in de kleurrijke kraampjes en kleedjes van de vrijmarkt. Heerlijk! 


En 's middags afspreken met vrienden om samen de Koningsdag te vieren of nog een rondje te lopen. Echt een dag waar ik al weken naar kan uitkijken. Ieder jaar kom ik ook Jacqueline tegen met haar kraampje vol kleurrijk haakwerk. Ze maakt zulke vrolijke spulletjes. Deze broches zijn op haar werk geïnspireerd. 


Nadat het boekje van de Oranjevereniging op de deurmat viel, besloot ik aan de slag te gaan met koninklijke kleuren. Ik vond wat - te kleine - metalen armbanden bij mijn dochter en begon de ring te vullen met vasten.


Daarna haakte ik een schulprandje van 5 stokjes en 1 vaste (daartussen telkens een vaste uit de vorige toer overslaan). Ter decoratie haakte ik een ketting van lossen in gouddraad over het haakwerk.


Ik knipte wat afbeeldingen uit het boekje en lamineerde de uitgeknipte, cirkelvormige foto's. Met wat hobbylijm plakte ik het gehaakte lijstje en de verstevigde foto op elkaar. Ook één met Maxima. Geweldige vrouw!


Alleen nog een vrolijke strik er op. Even met een klein steekje vastgenaaid. En klaar is de badge. Ik maakte er twee... één voor op mijn jurkje, de andere voor op mijn trolley. Altijd handig als je van plan bent te shoppen zonder zere armen ;-). En het ziet er leuk uit. Ik ben er helemaal klaar voor!