zondag 19 april 2015

Zin in de zon... GRANNY XL


Genieten jullie ook zo lekker van het zonnige voorjaarsweer? Ik vind het heerlijk. Keek echt naar de zon uit. Lekker weer naar buiten, de jas uit, de zon in. Heerlijk! 



En ik vond dat ik de lente mocht vieren de afgelopen week. Op de markt heb ik mij getrakteerd op kleurige voorjaarsbloeiers om de tuin op te vrolijken. Alleen komt bij de voordeur zelden de zon. Die vrolijke plantjes doen het daar niet zo goed, weet ik uit ervaring. 



Daarom ben ik creatief aan de slag gegaan met wat kunstbloemen, goedkope gekleurde bloemenvaasjes - die glinsteren zo leuk in de zon - en wat lintjes uit mijn voorraad. Tijdens mijn wandeling met Muffin heb ik nog wat snoeihout meegenomen en met deze ingrediënten maakte ik een vrolijke bloembak. Ben geen bloemist, maar het was een leuk project om te maken. 



En ik had zin in een vrolijk, niets aan de hand haakproject. Iets wat ik kan oppakken en weer weg kan leggen, zonder veel na te denken. Ook lekker buiten - met Muffin - in de zon! Een granny square is daarom altijd goed. Maar in plaats van kleine vierkantjes, haakte ik enorme vierkanten... granny XL. 



Het wordt een deken in roodtinten met accenten in turkoois en groen. 3 Vierkanten breed, 4 vierkanten lang. En het gaat sneller dan verwacht. Iedere avond een vierkant gehaakt. De halve deken is al af (op de rand na). Wel jammer dat ik tijdens het haken van de toeren telkens dezelfde kant op heb gehaakt in plaats van de even toeren te keren. Daardoor zijn het wat vervormde vierkanten aan het worden. Maar ach, niet alles kan perfect zijn, en weer wat geleerd voor de volgende keer.

Ik ga de zon weer in... verder aan het volgende vierkant. Geniet nog van het heerlijke weer en een fijne week allemaal!

16 opmerkingen:

  1. Wat een goede oplossing voor bij je voordeur, ik ken het probleem maar dit is echt heel leuk en fleurig ;)
    Heerlijk dat zonnetje idd. En een granny is altijd een heerlijk project, ook voor tussendoor of lekker bij de tv. Eigenlijk kan de granny dus altijd ;D
    Fijne zondag nog!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke zonnige, kleurige post! Ik vind je bloembank een top idee! (Ik denk dat ik hem ook ga gebruiken! ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lekkere frisse kleuren. Daar wordt je blij van. en wat ligt Muffin lekker op je kussens en kleed. Lijkt heel veel op onze Wooly.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kleurige fleurige boel!!
    Heerlijk om daar aan te mogen haken en er tussen te zitten buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kleurige fleurige boel!!
    Heerlijk om daar aan te mogen haken en er tussen te zitten buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk je deken en een goed tip wat het haken betreft! Muffin ziet er uit om op te vreten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love the colors! Can't wait to see the blanket all wrapped up!
    Have a nice Sunday

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige zonnige kleuren.
    Wist je dat jij mijn inspiratiebron bent om mijn eigen blog te starten? Heb nog een hoop te leren.
    Zou graag nog een haak workshop bij je volgen...is dat mogelijk?
    XX L

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er lekker kleurig uit, vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie fleurige plaatjes! Dat van de granny squares wist ik niet, bedankt voor de tip. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kleuren heb je gebruikt! Echt om vrolijk van te worden. Ik vind ze juist wel grappig zo, de granny squares. :-) Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig vrolijke inspiratie!! Dank je!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk al die kleuren dat is goed voor een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie bloemenbak en je deken ziet er ook heel goed uit groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...