Borduren... FOLKLORE sleutelhanger!


Ik heb mijzelf een kadootje gedaan! Na vele jaren trouwe dienst heb ik afscheid genomen van mijn oude fiets. Eén zonder versnellingen, zwaar en een tikkeltje gammel. En nu helemaal blij met een superdeluxe fiets met alles er op en er aan... zelfs 8 versnellingen! 


Alleen één minpuntje... hij is een beetje saai. Niet een met een grote mand, krat of in een vrolijk kleurtje. Dat is een beetje jammer. Maar daarom moet je soms zelf de kleur in het leven brengen, ook die van de fiets.


En aangezien ik in vijf dagen tijd al twee keer mijn kersverse fietssleutel kwijt was, besloot ik een vleugje kleur aan te brengen in de sleutelhanger. Lekker groot, kan het ook niet meer kwijtraken!


Uit mijn winkeltje nam ik een vilten sleutelhanger en borduurde er met borduurwol wat bloemen op. Eerst wilde ik ze voortekenen om het borduren makkelijker te maken, echter ging dat heel lastig op de zwarte hanger. Dan maar een beetje borduren uit de losse pols :-).  


Aan beide kanten heb ik bloemen en blaadjes aangebracht. Toen het klaar was heb ik met wat zwart naaigaren de zijden dichtgenaaid. Zo kreeg ik een mooie compacte sleutelhanger zijn de hechtdraadjes niet meer zichtbaar. 

Zo heb ik toch een beetje kleur, een beetje folklore, een beetje van mij toegevoegd aan mijn nieuwe fiets. En zie je dat zo'n saaie sleutelhanger toch iets heel leuks kan worden met wat fantasie!