A Granny A Day | 100 Days Crochet Challenge

Sinds ik haak, heb ik als zoveel inspiratie opgedaan en verschillende vierkantjes gehaakt. Daar moet ik gewoon iets mee gaan doen. En dat ga ik doen. Vanaf 1 april 2017 ga ik iedere dag een patroon van een granny square delen... 100 Dagen lang!

Ik noem het 'A Granny A Day. 100 Days Crochet Challenge'. Haak je aan?
Draadjes afhechten
Granny square zijn ontzettend leuk om te haken. Maar als je niet goed weet hoe je op een eenvoudige en snelle manier de draadjes kan verwerken, wordt het minder leuk. Hieronder vind je een video waarin ik laat zien hoe je eenvoudig na iedere kleurenwissel de draadjes afhecht.

- video volgt  -

Aan elkaar maken
Er zijn verschillende manieren om granny squares aan elkaar te maken. In de video laat ik 3 oplossingen zien. Direct aan elkaar haken is het handigst, maar dan ben je niet meer flexibel om een mooie compositie te maken. Bij de 2 andere manieren kan dit wel en maak je de vierkantjes later aan elkaar.

- video volgt -

Patronen
Hier het overzicht van de granny square patronen. 100 Dagen lang zal er iedere dag een patroon bijkomen. Iedere granny square zal ik zelf haken. De patronen zal ik zoveel mogelijk uitschrijven. Of voorzien van een link naar het patroon. Haak je aan?