HAPPY CREATIVE NEW YEAR !!

Het is een weekje rustig geweest en heb je even niets van mij gehoord, maar HANDWERKJUFFIE heeft zeker niet stil gezeten. Nieuwe ideeën borrelen, de bolletjes katoen en haaknaalden vliegen in het rond, nieuwe projecten beginnen al vorm te krijgen. Maar natuurlijk houd ik je in het nieuwe jaar weer op de hoogte van de kleurrijke en originele creaties en patronen van HANDWERKJUFFIE.

Ik wil je hierbij een heel mooi, creatief, stimulerend en kleurrijk nieuwjaar wensen. 

Maar natuurlijk kan een terugblik op het afgelopen jaar daarbij niet ontbreken. Hoewel ik pas 2 maanden aan het bloggen ben, is het blog al 1.659 keer bekeken. En niet alleen vanuit Nederland, maar van over de hele wereld.




TOP 5 landen bezoekers:
1. Nederland
2. Verenigde Staten (thanks to all the crafty folks oversea!)
3. Belgie
4. Duitsland (Viele Dank für Ihre Besuch meines Blog)
5. Rusland (!!!)


TOP 5 onderwerpen:
En hier nog een keer de 5 populairste onderwerpen van 2012 op een rij...

1. Mobiel TELEFOONHOESJE breien




Vanaf januari gaan de nieuwe workshops van start. We gaan weer heel veel leuke, gezellige frutsels maken. Een van de workshops is MOBIEL HOESJE BREIEN. Een paar kleuren wol uitkiezen, steken opzetten en al breiend spelen met kleuren en patronen. Voor deze workshop heb ik nu een paar voorbeelden gemaakt van hoe deze eruit zou kunnen zien. En zie hier... mijn mobiele telefoonhoesjes. Als dat geen blikvangers zijn!!

2. TIROL hart borduren (groot) met GRATIS patroon



Zo schattig...een TIROLER decoratie hart, ongeveer 12 cm hoog. De basis bestaat uit twee harten uit antraciet loden stof. Daarop een kleiner hart in vilt of geruit katoen. De harten heb ik met wol geborduurd. Naast deze grote harten heb ik ze ook in een maatje kleiner gemaakt. Deze zijn vooral leuk als sleutel- of tashanger en vind je smaen met andere leuke TIROL accessoires  hier

Wil je ook dit TIROLER vilten hart borduren? Klik hier voor het gratis patroon.

3. SKIHELM hoes




Oh, wat was het saai. Zo'n witte SKIHELM. Je lijkt net op Calimero als je hem op hebt. Maar nu de skies bijna klaar staan en de eerste sneeuw is gevallen, komt ook de skihelm van mijn dochter weer uit de kast. Daar gaan we iets mee doen!

Samen hebben we wat inspiratie opgedaan en toen aan de slag. De basis is van een gebreide stof gemaakt. Middels moulage techniek heb ik de stof om de helm gespeld. Net zo lang tot het goed zat. Met de naaimachine in elkaar genaaid en een dun elastiek door een zoompje heen getrokken. Vrij strak elastiek. Toen de basis klaar was heb ik eerst de oren gemaakt van dezelfde stof. Mutsje is gebreid in de WILD BREIEN techniek. Met verschillende kleuren blauw, passend bij de skibroek. Opgevuld met restjes van de gebreide stof. Als laatste de ogen en mond gehaakt. Eerst alles met spelden op de juiste plaats vastgezet. Daarna met de hand naaigaren in elkaar gezet. Inmiddels de eerste plaast bij de skiwedstrijd gewonnen. Wellicht door de helmhoes ;-)....

4. POES BREIEN voor kinderen


Insteken, omslaan, doorhalen en af laten glijden. Iedereen kan leren breien. Speciaal voor de beginnende breisters een eenvoudig ontwerp in rechte steken... ribbels breien. Met 3 kleine lapjes in 2 kleuren kan je deze grappige poes breien. Wie zei nou dat breien niet leuk is?

5. WILD HAKEN sleutelhanger





Haak maar aan...  Rondjes haken met verschillende steken en kleuren. Je kan er zoveel leuke dingen mee doen. Zoals deze tas- of sleutelhangers ervan maken. Voeg wat bijpassende linten toe, kralen in verschillende kleuren en maak bijvoorbeeld leuke pompons  van de overgebleven garen. Eindeloos veel mogelijkheden!