OMSLAGDOEK haken

Afgelopen weken heb ik in de vakantie wat haakwerkjes meegenomen. Was eerst van plan een vest voor de winter te gaan breien naar een Noors patroon met hele fijne wol. Laatste dag van de vakantie alles in huis gehaald om het vest te kunnen maken. Maar toen bedacht ik me... wie gaat er nu zitten breien op de camping met allemaal kleine bolletjes. Lekker inbreien bij een klein gaslampje als de avond invalt. Niet echt handig. Dus alle bollen in de hoek gegooid voor een later momentje en snel iets uit de wolvoorraad gekozen. Een grote grijze bol wol. Samen met mijn haaknaald mee in de tas! Dan maar een omslagdoek. Niet teveel nadenken en gewoon lekker bezig zijn.
Na 4 avonden patroontjes proberen en weer uithalen heb ik op internet een patroon gevonden. En deze haakt lekker weg. Echter door het dichte patroon was ik sneller dan verwacht door mijn enorme bol heen. De omslagdoek had nog niet het formaat wat ik graag wilde hebben. Dus nu thuis verder met andere kleuren. Dan maar een mooie, brede rand eromheen. 
Dus vandaag lekker in de tuin aan de haak geweest... wordt vervolgd!

Oh ja, het PATROON voor de omslagdoek vind je ook hier.