Multicolor MUTS

 
Joepie, het nieuwe jaar is aangebroken, januari... nog steeds winter. Dat betekent heel binnenkort de skispullen weer van de zolder halen. Want in januari ga ik altijd met een onwijs gezellige groep vrienden een weekend skien in Oostenrijk. Heerlijk weer even frisse berglucht opsnuiven....


En natuurlijk is mijn ski uitrusting dit jaar niet compleet zonder een gehaakte beanie, passend bij mijn skipak. Het werd weer een My Boshi muts, maar dan met garen wat ik nog uit mijn eigen voorraad heb gehaald. Ik zocht verschillende kleuren bij elkaar, maar lekker dik garen had ik niet meer liggen. Daarom haakte ik met 3 'normale' garen gelijkertijd deze muts. Na de ene toer verving ik één van de drie kleuren door een andere, bij de volgende toer deed ik hetzelfde met een andere draad. Hierdoor krijg je een grappig gemeleerd effect.


Alle kleuren - zo'n 7 kleuren in totaal - verwerkte ik in de grote pompon. Op de piste mag het tenslotte een beetje gek zijn. Als laatste maakte ik van fleece een rand in de muts, lekker warm bij de oren als je in een sneeuwstorm terecht komt. Het label van 3 lintjes maakt het helemaal af.


Er is nu nog maar één probleempje... sneeuw. Zo ligt er op diezelfde piste op dit moment amper een sneeuwvlok. Alleen als je heel goed kijkt! En van de vooruitzichten voor de komende week wordt ik ook niet echt blij. Waarschijnlijk blijft de skibroek in de koffer, net als de muts. Toch voor de zekerheid ook maar mijn wandelschoenen inpakken.


(Misschien kan ik nog wel zo'n leuk, zomers Tiroler jurkje maken.... ;-))