Een nieuwe start

november 02, 2014


Long time no see... Een half jaar geleden schreef ik ongewild mijn laatste blogbericht. Veel te lang geleden. Het was helemaal niet de bedoeling zo lang niets van me te laten horen, maar soms lopen dingen anders dan van te voren bedacht. 


Na twee jaar thuis zonder betaald werk, kreeg ik vrij onverwacht een aanbod om voor een opdrachtgever een vast aantal dagen bij hem te komen werken. Tot Augustus was dat meer dan fulltime en voor handwerken en bloggen bleek helaas even geen tijd meer. Ik had me voorgenomen na de zomervakantie het weer op te pakken, maar ook dat liep helemaal anders... Terwijl we in Italië vakantie vierden, bleek het in Nederland met bakken uit de lucht te komen. Het dak van de erker kwam vol water te staan en sijpelde rustig via slaapkamer de woonkamer in. Op dat moment werd het pas ontdekt door mijn vriendin die voor de katten zorgde, wat een onverwacht einde van de vakantie betekende.

- Kussen gehaakt naar gratis Engels patroon van redheart - 

De chaos was enorm. De gipsplaten en stucwerk van het plafond in de slaapkamer waren bezweken onder de hoeveelheid water, de sisal vloerbedekking was als een spons en gekrompen. In de woonkamer bleken ook de houten vloer en plafond aan een opknapbeurt toe. Een klein drama, maar nadat de verzekering polshoogte is komen nemen kon ik beginnen aan het herstel. En dat is dan weer de positieve kant van alles. Nu ik dan toch alles opnieuw moest aanpakken, dan ook maar meteen goed en in een nieuwe stijl. 

- Het leuke behang heb ik hier gevonden - 

 De stapels dozen met leuke handwerkspullen van de webshop moesten in ieder geval verdwijnen uit de slaapkamer. Mijn werkkamer is daarom als eerste aangepakt en alles weer netjes gesorteerd en opgeruimd. Daarna kleuren en materialen kiezen voor de slaapkamer. De linnenkast kreeg een opfrisbeurt, plafond ziet er weer strak uit, hip behang op de muur (zelf gedaan!) en op de vloer ligt een mooie laminaat met Scandinavische uitstraling. 


Vorige week ben ik begonnen met het opnieuw bekleden van de stoelen in een roodwitte ruitstof. De stoelen heb ik al heel lang, en hebben al verschillende kleuren gehad. Nog niet helemaal af, maar volgende week staan ze er waarschijnlijk weer bij als nieuw!

- Trix helpt mee met bekleden van de stoelen - 

Ook de opbergdozen op de kast zijn voorzien van een nieuwe look. Bekleed met cadeaupapier en behangplaksel wat ik nog over had. Toch wel wat werk, maar het resultaat is er naar. Voor weinig geld toch weer helemaal leuk! Nu nog wat leuke dingen aan de muur om de slaapkamer op te fleuren, maar dat komt vast in de komende weken. Voorlopig is dit alweer een stuk beter - en vrolijker - dan wat het was. 


Op naar de woonkamer! Dat wordt nog een heel gedoe om de vloer te schuren en lakken. Het wordt een hoop geschuif met meubelen, om het voor elkaar te krijgen. Maar eerst wordt de keuken vervangen. Ik dacht, als ik dan toch bezig ben... Over twee weken wordt de oude verwijderd en over 3 weken zal ik een nieuwe hebben, als alles volgens planning loopt. Daar kijk ik enorm naar uit. Eindelijk een vaatwasser en apparatuur wat gewoon werkt. Was hard nodig. En dat wordt zeker een plaatje! Aansluitend de woonkamer en dan mag ik met kerst genieten van een bijna nieuw huis.

- Dit hartje aan de kast maakte ik al lang geleden - 

Tussen het werk, kiezen van het juiste behang en kleurrijke tegels door, heb ik ook langszaam weer het handwerken opgepakt. Dat heeft ook een tijd stil gelegen, mijn hoofd stond er gewoonweg niet naar. Te weinig energie over, te veel aan mijn hoofd. Maar ik begon het te missen, en jullie ook. 

- Over de mooie Oilily lappendeken vertel ik de volgende keer - 

Dank voor alle bezorgde mails de afgelopen maanden. Ik hoop dat ik het de komende tijd weer goed kan maken. Het bloggen zal minder frequent zijn dan vroeger, en ook even geen nieuwe opdrachten of workshops, maar wel weer met regelmaat een inspirerend blogbericht. Beloofd!

You Might Also Like

35 reacties

  1. Fijn dat je weer terug bent in blogland! Ik miste je blogjes met de vrolijke, kleurige handwerkjes.
    Wat een drama om thuis te komen en alles doornat en vernield aan te treffen.... Het is inderdaad wel een gelegenheid om te kiezen voor een andere stijl. Ik hoop dat het allemaal net zo mooi wordt als jij in gedachten hebt.

    Fijne zondag nog en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn, weer even een bericht! Kan mij helemaal voorstellen dat je er geen energie voor had, wat een gedoe al met al! Wel fijn dat je een baan hebt. Wat zul je genieten met kerst, als alles klaar is, nog even afzien! Sterkte met alles!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat een drama! Maar elk nadeel heeft een voordeel. Wel super dat je straks allles nieuw en fris hebt! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat ik weer kan genieten van je gezellige blogjes. Sterkte met de verbouwing, wat een gedoe allemaal. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben blij dat je weer terug bent in blogland. Ik miste je stukjes en je ontzettend leuke maaksels... Wat ziet je huis er weer fantastisch uit zo. Dan is rood toch wel een heel leuke kleur... Knap dat je dat allemaal zelf kunt.
    Ik wens je een fijne avond, en een heerlijke nieuwe week, succes met de verdere klussen...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blij dat je er weer bent, ik was oprecht ongerust. Wat heb je het allemaal weer mooi gemaakt na alle ellende door de lekkage! Kan me wel voorstellen dat je aan bloggen helemaal niet toe kwam. Groetjes, Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je er weer bent en wat is de slaapkamer mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik maakte me ook al ongerust. FIjn dat je weer terug bent en sterkte met de rest van je huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om weer iets van je te horen. Wij gebruiken het etuitje dat ik ooit won bij een give away dagelijks en daardoor had ik me al meerdere keren afgevraagd waar je was gebleven.

    Jouw slaapkamer ziet er geweldig uit. Ben benieuwd naar het resultaat van de rest.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om weer eens iets van je te lezen! Ik miste je inspirerende blogs en je kleurrijke ontwerpen (en stiekem was ik ook wel een beetje ongerust). Maar na het lezen van je relaas over de lekkage kan ik me heel goed voorstellen dat je hoofd er niet naar stond. Zo’n thuiskomst van een vakantie is natuurlijk waardeloos! Zo zie je maar weer hoe een negatief iets tot iets positiefs kan worden omgedraaid: je hebt er een ontzettend gezellige, frisse kamer van gemaakt! Ik ben verliefd op de stoeltjes die je aan het bekleden bent!
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan, geniet straks van je nieuwe keuken, en ik kijk uit naar je toekomstige blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je er weer bent! Wat een ellende en wat een werk allemaal! Maar het ziet er wel prachtig uit. Succes met de laatste klus-loodjes en weer lekker een beetje handwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed om weer een bericht van je te lezen.
    Ik heb me afgelopen zomer laten inspireren door kussens van je. Als je moet wachten tussen het drogen van de laklagen ;-) ben je van harte uitgenodigd om eens te komen kijken op mijn blog.
    Succes nog met klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn om weer eens wat van je te horen. Zo lopen dingen soms. Heel veel succes nog met de rest van de "verbouwing".

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk en goed om weer van je te horen en te lezen. Wat een ellende met het huis. Gelukkig zijn jullie weer op de goede weg, heerlijke verfrissende kleuren! Hopelijk zit het betaalde werk ook weer in de lift. Net zoals het handwerken. Take care.
    Liefs, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai Stephanie,
    wat een dappere vrouw ben jij zeg👍! Fijn en leuk dat je weer wilt gaan bloggen. Je bent een belangrijke inspiratiebron voor me, net als MiekK 😄
    Liefs💞

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Welcome back...ik blog ook op een lager pitje.Fijn dat je al veel van de lekkage herstellingen achter de rug hebt,pffff wat een domper zo op je vakantie moet dat zijn geweest...tja en terwijl ik dit hier nu intik valt het hier nu ook met bakken uit de lucht na weer prachtig warme/zonnige herfstdagen....


    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi hoi,
    Via via op je blog terechtgekomen en wat een kleurrijke dingen maak jij zeg,je hebt er een volgster bij! Lieve groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn te zien dat je slaap kamer zo opgeknapt is! En hoe mooi is het geworden zeg!!
    ben benieuwd naar de keuken...
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohw wat een pech allemaal .
    Maarrrrrr wat ziet het er alweer geweldig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh menn dat was niet niks dan, maar mooi dat je er weer een positieve draai aan hebt kunnen geven en dat het huis straks helemaal naar je smaak is. Heel veel opknapplezier en ook pimp plezier! En ik ben wel heel benieuwd naar die mooie deken! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat je er weer bent. Ik heb af en toe eens in je winkel gekeken of daar iets te vinden was over je afwezigheid. Maar wat vreselijk balen zeg om zo je vakantie te moeten beeindigen. Maar wat goed dat je alles zo energiek hebt aangepakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ziet er wel weer heerlijk fris en fleurig uit!
    Maar snap wel dat je even niet blij was.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk om weer iets van je te lezen.
    Kan me goed voorstellen dat handwerken en bloggen er zo wel even bij inschieten.
    Wat een pech zeg. Maar je maakt er weer een mooi kleurrijk huis van.
    De sprei en de kleur van de kast zijn prachtig.
    Je staat tussen mijn favorieten als je weer tijd hebt om te bloggen dan volg ik je.
    Veel succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gelukkig ben je er weer . Nog succes met opknappen . Het wordt allemaal heel mooi zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn zeg!!!
    Ik kan me ook heel erg goed voorstellen dat handwerken dan niet je prioriteit is.....
    Gelukkig zo langzaamaan weer alles aan het opknappen :-) En straks lekker genieten van je nieuwe keuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Welkom terug!
    Wat een ontzettende pech zeg, die lekkage! Maar je hebt je super herpakt. Het ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Welkom terug... Pech maar ook een nieuw begin....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Welcome back!! Soms lopen dingen helaas niet zo alsgepland! Balen van de lekkage! Maar daardoor uiteindelijk wel een mooi 'nieuw' en kleurrijk huis!!

    Ik hoop weer veel inspiratie van je op te kunnen doen :D

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ziet er allemaal weer mooi uit!!! Word ook erg nieuwsgierig naar de keuken!!! Succes nog met alles he?!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fijn dat je er weer bent!!
    Wat een pech zeg! Maar nu wel weer heerlijk alles nieuw, das ook fijn!
    Wat ziet het er prachtig uit!!!
    Toevallig kreeg ik zondag jouw boek cadeau voor mijn verjaardag, zo fijn!!
    Veel plezier weer met handwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat was een heftige tijd. Maar nu alles weer als nieuw is lijkt het natuurlijk inderdaad alsof je in een nieuw huis woont. Succes met de woonkamer en keuken. Ik blijf mee lezen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hayhay!
    Wat fijn dat je er weer bent!
    En wat heb je een heftige tijd achter de rug!
    Ik vroeg me al af waarom je niet meer schreef op je blog en op instagram. Ik wens je veel succes en veel klusplezier! Het heeft inderdaad ook een positieve kant, alles weer 'nieuw'!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zo fijn om je weer te "zien"! Tsjonge, wat een hectische tijd heb je achter de rug ..... Veel succes en plezier met de opbouwfase - zo te zien gaat dat helemaal super! Marianne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat Stephanie,

    Deze blogpost heb ik blijkbaar gemist.
    Jongens, wat een pech zeg met die wateroverlast, ik kan me voorstellen dat het even schrikken is, maar je hebt er dan wél iets ergs moois van gemaakt nu, vooral de geruite zetel vind ik heel geslaagd.
    En ik lees ook ergens dat je Oilily sjaals in stukken knipt, ik heb al veel mooie dingen verknipt (o.a. Russische rozensjaals) maar mijn oililysjaals, daaraan kom ik voorlopig nog niet (te duur geweest). Het resultaat is wel heel erg mooi.

    Prachtige kat trouwens ook, dat rossekopke van jou!

    BeantwoordenVerwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie