Feestelijke TAS en PONCHO

januari 06, 2015

Hallo lieve blogvriendinnen,

Had jullie al veel eerder veel creativiteit en inspiratie willen wensen voor het nieuwe jaar, maar bij deze alsnog. Dank ook voor alle lieve berichtjes het afgelopen blogjaar. Heb ze bijzonder gewaardeerd en gekoesterd. Het heeft mij op de been gehouden, hoewel het privé een lastig jaar voor mij was.



Maar een nieuwe jaar, nieuwe kansen en opnieuw de schouders eronder. De afgelopen maand heb ik voor mijzelf een rustmoment ingelast. Was even nodig, maar gaf wel tijd om dingen te maken die ik graag wilde doen. Zo ben ik met een Dirndl bezig en die ziet er nu al heel tof uit. 




Maar ook maakte ik deze tas. Het lapje stof met prachtig Suzani borduursel wist ik bij toeval op de kop te tikken. Een klein lapje wat uiteindelijk helemaal op is gegaan in deze tas. Eerst dagen bedenken wat ik ermee wilde en daarna aan de slag. Vond nog een restje franjeband wat ik gebruikte voor de kwastjes. De binnenkant en hengsels maakte ik van goudkleurig namaakleer. Verder zocht ik wat bandjes en bijpassend garen en maakte ik zelf een piping van suèdine. 


Het was wel even wat werk, mede door het steeds weer bedenken... hoe nu verder... en bang om mijn kostbare vondst te verprutsen ;), maar ben o, zo blij met het eindresultaat! 


Bij een nieuwe tas hoort een nieuwe sjaal. Of een poncho, want die stond ook al een tijdje op mijn to do lijstje. Al enige tijd volg ik Bo-M, ze maakt prachtige sjaals in Ibiza stijl. En een  beetje door haar geïnspireerd, maakte ik deze poncho van 4 granny squares. 



Ik haakte de vierkanten met een (te) grote haaknaald, de rand met een kleinere. De garens komen uit mijn restjes voorraad. De vierkanten waren verbazingwekkend snel klaar! Het leuke ook van deze poncho is, dat je hem op verschillende manieren kan dragen. Kortom, ik heb er weer een leuke en hip setje bij. 


Ben er blij mee. Het nieuwe jaar is goed begonnen!

PS. De IBIZA armbanden zijn weer binnen. 
Heb je reeds een bestelling geplaatst, dan komen ze er aan en kan je er snel mee aan de slag!

You Might Also Like

26 reacties

  1. Hopelijk wordt 2015 een jaar waarin je het gemakkelijker hebt. Daarbij helpt het maken van mooie dingen ook. Creatief bezig zijn is zeker weten goed voor de geest.
    Wat een prachtige tas heb je gemaakt! Helemaal af!! En de poncho past er perfect bij. Mooie kleuren en optimaal gebruik gemaakt van het mooie stofje voor de tas.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw !!! Super knappe tas en leuke poncho !! Helemaal mijn stijl :-) De creaties van B0-M heb ik geregeld zien voorbijkomen en vind ik eveneens top.
    Wens jou nog een fijne creatieve week.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, wat een prachtige tas!
    Heel knap hoor. :-)
    De allerbeste wensen voor 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tas is geweldig, heel knap dat je dit zelf bedacht hebt. En de poncho staat er prachtig bij!! Voor jou is 2015 al heel creatief begonnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend mooi gemaakt allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens je een mooi nieuw jaar! ik vind je tas en je poncho supermooi, de creaties van Bo volg ik ook al langere tijd, er zitten hele mooie poncho's bij.

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooo prachtig :) wens jou en je kids een super 2015 xx liefsss

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon een práchtige combinatie, poncho en tas !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige creaties! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg gaaf!!! Stoer hoor zo die tas met naald en draad letterlijk gemaakt zo te zien, heel mooi!
    En die poncho, mmm wellicht voor mij ook uit te proberen.
    Jij ook een heel mooi, gezond en liefdevol jaar toegewenst!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je tas is echt een kunstwerk! De poncho past er helemaal bij. Echt iets om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige en mooi gemaakte creaties!!! Heeel bijzonder!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Allereerst de beste wensen, dat 2015 maar een heeeeeel mooi jaar mag worden!!
    Wat een prachtige creaties heb je weer gemaakt! Ze zijn echt heel erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De tas en poncho zijn prachtig je mag fier zijn op je werk groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, zowel je tas, een waar kunstwerk, als je poncho. Wat staat dat mooi bij elkaar...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I adore the bag and the Poncho xx What quantity of yard did the Poncho use please ?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige tas en poncho. Bewondering heb ik voor je maaksels. Ik wens je heel veel goeds voor 2015 en hoop dat het een beter jaar voor je wordt dan 2014. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi again, Have looked at that blog, but do not see the pattern, where do you get the pattern please?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, Stèphanie, wat maak je toch een ronduit práchtige dingen! Ik wens je voor het nieuwe jaar álle goeds, in álle opzichten en kijk ernaar uit van je creativiteit te genieten (en er - weer - door geïnspireerd te raken)! Marianne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig! Zowel de tas als de poncho!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat maak jij een mooie dingen! Is het misschien mogelijk het patroon van de poncho bij jou te kopen, die zou ik heel graag maken. Ik ben ook groot fan van Bo-M!
    groetjes,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik vind de tas en poncho super pas leuk bijelkaar.
    Is er toevallig een patroon van de poncho lijk me super om er 1 voor mezelf te maken.
    Groetjes masja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige poncho! Zou je misschien kunnen delen hoe groot de vierkanten ongeveer zijn? Dan heb ik een indicatie hoe groot de vierkanten zouden moeten zijn! Harstikke leuk en die tas is ook echt fantastisch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vierkanten zijn ongeveer 40 x 40 cm. Met de tas ben ik ook nog steeds heel blij!!

      Verwijderen

CURRENTLY ON INSTAGRAM

DISCLAIMER

Copyright © 2012-2017 Stéphanie Haytink | All Original Content. All Rights Reserved. No part of this publication may be sold or used for resale, reproduced and/or made public through social media, printing, photocopying, microfilm or any other means without prior written permission of Stéphanie Haytink, Handwerkjuffie