HAKEN | Sterre deken filethaken


Kleine meisjes worden groot. En grote meisjes krijgen een eigen mening. Zo ook mijn meisje. 

Apetrots was ik toen ik eindelijk het prachtige handbeschilderde bed uit Mongolië op de kop kon tikken. Prachtig en met de hand beschilderd. Maar dochterlief vond het veel te kleurrijk. Bovendien heeft niemand zo'n bed. Waarom zij wel? Omdat ik het mooi vond.

Maar nu ze ouder is geworden zie ik ook wel in dat een tienermeisje niet in zo'n bed wilt slapen. Afgelopen zomer heeft haar kamer een metamorfose ondergaan. De enige ruimte in huis waar een serene rust heerst. Weg vrolijke kleuren, want daar houdt zij niet van. Dus werd het een kamer met veel zwart, wit en naturel tinten. En een vleugje groen.


Zo'n frisse kijk op een nieuwe kamer heeft ook iets positiefs: Het geeft weer een reden om iets te maken wat in het interieur past. Ik begon wat ideeën te verzamelen en liet mijn meisje vol enthousiasme zien wat ik wilde maken. Maar liever had ze nieuwe accessoires uit de winkel :-(. 

Dat was even slikken, maar eigenwijs als ik ben, begon ik toch een deken voor haar te maken. Niks met kleur, maar neutraal in grijs. Zelf was ik heel enthousiast over het eindresultaat. Hij was ook prettig om te haken, ook al was het in één kleur. Maar al snel zag ik hem verstopt in de kast liggen.


Tot de winter zijn intrede deed. Nu het wat kouder op haar slaapkamer is 's nachts, komt steeds vaker de deken tevoorschijn als extra laagje op het bed. En overdag wordt het bed netjes opgemaakt met over het voeteneind... jawel, mijn gehaakte deken. Het heeft even geduurd, maar hij is geaccepteerd!

Ze is er nu gelukkig wel blij mee. Net als haar nieuwe kamer.

* * * ** * * * * * * * * * * * * * * *
Patroon (NL)

Klik hieronder voor het Nederlandse patroon in mijn webshop:

The pattern is only available in Dutch, English pattern will be soon available. This pattern contents photos, description and crochet diagrams. You can find the pattern in one of my shop above.
* * * ** * * * * * * * * * * * * * * *

(PS. De lamp maakte ik al zo'n 10 jaar geleden van drijfhout en past er weer helemaal bij!)