Aan de haak... STRIPLEY deken



Wat was ik blij. Na avonden hetzelfde vierkantje gehaakt te hebben, was de granny square deken eindelijk af. Maar al snel merkte ik dat ik het miste. Iets om te maken waar je niet teveel over na hoeft te denken. Dat je handen eigenlijk vanzelf het werk doen. En aangezien ik op dit moment al genoeg aan mijn hoofd hebt, zocht ik weer een eenvoudig haakwerkje.



Eerst iets kleins, leuk voor even tussendoor. Het werd een kerstbal. Ik haakte hem naar aanleiding van een breipatroon, maar inplaats van breien haakte ik de bal in halve stokjes. Met glitterbolletjes van de Action. Misschien was achteraf gezien het beter geweest het in vasten te haken. Het was de bedoeling om er meerdere te maken, maar na deze uit de kluiten gewassen kerstbal koos ik er toch voor om weer een deken te gaan maken.

- Alsof ik nog niet genoeg dekens heb! -

- Past ook mooi bij het bed uit Mongolië van dochter Sterre - 

Niet om weer avond na avond aan te werken. Maar gewoon, voor tussendoor. Als het ene project af is en ik nog niet weet wat het volgende gaat worden. Nog een deken, maar voorlopig nog lang niet af.


Op het moment dat ik een begin maakte aan deze gestreepte deken, was ik eerst wat steken aan het proberen en kleine proeflapjes aan het maken van de bolletjes die ik voorhanden had. En dat was het mandje garen wat over was van de granny deken. Ik kon immers nergens anders bij, vanwege de verbouwing. 


Met deze bolletjes ben ik dus begonnen, wat andere kleuren uit mijn restjesmand toegevoegd. Het wordt een bont gekleurd geval, maar dat past wel bij mij. En bij de vorige deken. Na de eerste rijen twijfelde ik... gaat het echt wel iets worden? Maar nu ik verder ben gekomen, wordt hij steeds leuker. Voorlopig hoef ik me niet te vervelen....

Fijn weekend allemaal!